Svagheder i bankens system tillader overtræk ved identitetstyveri og banken (Nordea Aarhus) registrerer ikke politianmeldelsen, undersøger ikke sagen nøje men presser kunden til at dække tabet selv
Jeg har desværre haft flere meget ubehagelige oplevelser med Nordea Danmark i Århus. For over 10 år siden var jeg på en kort ferie til Gran Canaria. På en restaurant/bar i en af byene der kopierede nogle ansatte mine kortoplysninger når jeg betalte for det vi havde fået serveret. Kort tid senere blev mit Nordea Visa debetkort overtrukket for flere titusinde kroner af en virksomheds betalingsterminal, penge som jeg aldrig har været i besiddelse af og som jeg aldrig ville kunne hæve selv i en bankautomat. Jeg tog hurtig kontakt med banken og konsulat.
Konsulatet fortalte mig dette var en velkendt svindel metode i det her område som flere turister var blevet udsat for. Jeg brugte halvdelen af min ferie på det her og brugte en hel dag på at rejse til en spansk politistation for at lave anmeldelse. De var ikke særligt hjælpsomme men noterede ned min sag og jeg fik kopi af papirerne. Nordea bad mig så sende ind disse papirer, hvilket jeg gjorde så snart jeg kom hjem. Men noget tid senere fik jeg så besked fra banken at de havde undladt at registrere politianmeldelsen i min sagsmappe, fordi de mener at den blev modtaget for sent. De sagde det er nemlig en meget kort forældelsesfrist på disse sager. Hvorfor blev jeg ikke informeret om det på forhånd så jeg kunne have sendt en fax hvis normal post ikke var hurtig nok?
Jeg havde ikke så god helse på det her tidspunkt og manglede overskud og ressourcer til at gå videre med den her sag. Men jeg har hele tiden forsøgt at få banken til at kigge igen på den her sag og forhåbentligvis lave en ændring vedrørende det her krav som er pga det her identitetstyveri som jeg blev udsat for. Jeg var nemlig ikke uforsvarlig, ingen fik fat i min kode eller mit kort. Derfor burde banken tage ansvar for at deres system kunne tillade kriminelle med adgang på en betalingsterminal for virksomheder at overtrække et debetkort for så mange penge som kunden aldrig har haft adgang på selv. Det synes jeg burde være åbenbart for enhver. Desværre har det ikke været tilfælde selv om jeg blev informeret i 2016 af en rådgiver hos Nordea at hun skulle kigge på sagen igen, så fik jeg aldri noget tilbagemelding. De har hellere ikke kontaktet mig på min email angående sagen, men uden varsel sendt den videre til indkrævning. Ethvert retmæssigt krav på penge jeg selv har lånt vil jeg selvfølgelig betale men jeg synes ikke det er rigtig at jeg skal holdes ansvarlig for denne svaghed i bankens og Visas system, når jeg ikke har optrådt uforsvarlig eller gjort noget forkert men blot udsat for en kriminel handling. Forstår ikke hvorfor banken ikke brugte flere ressourcer på at opspore de som rent faktisk trak disse penge fra kontoen, det burde de da kunne se i eget system ved hjælp af VISA.
Dette til advarsel for andre, og med et håb om at en venlig sjæl i det store koncern Nordea kan genoptage den her sag så vi kan komme til en enighed der jeg som kunde ikke skal føle mig udnyttet og vildledt af et stort banksystem.
ja utrolig dårlig service som om at kaffe er vigtigere end derres kunder og altid vrøvl med 2 af bankens 5 kasser så et 03 eller værre er ikke for sjov må sku være pinligt at være ansat der
Uhøflig, uprofessionelt og inkompetent medarbejder i denne afdeling af Nordea Bank. Hej, ha' en goddag, værsågod ,kan jeg hjælpe dig, er nogle af de ord som ansatte i afdelingen mangler at lære. Jeg håber, at hvis jeg kommer i banken en anden gang at ansatte har lært at de arbejder for kunderne og ikke modsat..
Med Venlig Hilsen
Kommentarer (7)
O.S.S. 16. jun 2020 kl. 21:19
Svagheder i bankens system tillader overtræk ved identitetstyveri og banken (Nordea Aarhus) registrerer ikke politianmeldelsen, undersøger ikke sagen nøje men presser kunden til at dække tabet selv
Jeg har desværre haft flere meget ubehagelige oplevelser med Nordea Danmark i Århus. For over 10 år siden var jeg på en kort ferie til Gran Canaria. På en restaurant/bar i en af byene der kopierede nogle ansatte mine kortoplysninger når jeg betalte for det vi havde fået serveret. Kort tid senere blev mit Nordea Visa debetkort overtrukket for flere titusinde kroner af en virksomheds betalingsterminal, penge som jeg aldrig har været i besiddelse af og som jeg aldrig ville kunne hæve selv i en bankautomat. Jeg tog hurtig kontakt med banken og konsulat.
Konsulatet fortalte mig dette var en velkendt svindel metode i det her område som flere turister var blevet udsat for. Jeg brugte halvdelen af min ferie på det her og brugte en hel dag på at rejse til en spansk politistation for at lave anmeldelse. De var ikke særligt hjælpsomme men noterede ned min sag og jeg fik kopi af papirerne. Nordea bad mig så sende ind disse papirer, hvilket jeg gjorde så snart jeg kom hjem. Men noget tid senere fik jeg så besked fra banken at de havde undladt at registrere politianmeldelsen i min sagsmappe, fordi de mener at den blev modtaget for sent. De sagde det er nemlig en meget kort forældelsesfrist på disse sager. Hvorfor blev jeg ikke informeret om det på forhånd så jeg kunne have sendt en fax hvis normal post ikke var hurtig nok?
Jeg havde ikke så god helse på det her tidspunkt og manglede overskud og ressourcer til at gå videre med den her sag. Men jeg har hele tiden forsøgt at få banken til at kigge igen på den her sag og forhåbentligvis lave en ændring vedrørende det her krav som er pga det her identitetstyveri som jeg blev udsat for. Jeg var nemlig ikke uforsvarlig, ingen fik fat i min kode eller mit kort. Derfor burde banken tage ansvar for at deres system kunne tillade kriminelle med adgang på en betalingsterminal for virksomheder at overtrække et debetkort for så mange penge som kunden aldrig har haft adgang på selv. Det synes jeg burde være åbenbart for enhver. Desværre har det ikke været tilfælde selv om jeg blev informeret i 2016 af en rådgiver hos Nordea at hun skulle kigge på sagen igen, så fik jeg aldri noget tilbagemelding. De har hellere ikke kontaktet mig på min email angående sagen, men uden varsel sendt den videre til indkrævning. Ethvert retmæssigt krav på penge jeg selv har lånt vil jeg selvfølgelig betale men jeg synes ikke det er rigtig at jeg skal holdes ansvarlig for denne svaghed i bankens og Visas system, når jeg ikke har optrådt uforsvarlig eller gjort noget forkert men blot udsat for en kriminel handling. Forstår ikke hvorfor banken ikke brugte flere ressourcer på at opspore de som rent faktisk trak disse penge fra kontoen, det burde de da kunne se i eget system ved hjælp af VISA.
Dette til advarsel for andre, og med et håb om at en venlig sjæl i det store koncern Nordea kan genoptage den her sag så vi kan komme til en enighed der jeg som kunde ikke skal føle mig udnyttet og vildledt af et stort banksystem.
ole lukøje 11. mar 2017 kl. 17:01
ja utrolig dårlig service som om at kaffe er vigtigere end derres kunder og altid vrøvl med 2 af bankens 5 kasser så et 03 eller værre er ikke for sjov må sku være pinligt at være ansat der
Nasser N 30. okt 2015 kl. 23:14
Uhøflig, uprofessionelt og inkompetent medarbejder i denne afdeling af Nordea Bank. Hej, ha' en goddag, værsågod ,kan jeg hjælpe dig, er nogle af de ord som ansatte i afdelingen mangler at lære. Jeg håber, at hvis jeg kommer i banken en anden gang at ansatte har lært at de arbejder for kunderne og ikke modsat..
Med Venlig Hilsen
Charlotte 26. maj 2015 kl. 10:07
Generelt en utrolig snobbet afdeling.
Christian Thomsen 25. mar 2015 kl. 13:33
Umulig at få fat på
MJ 24. mar 2015 kl. 13:06
Elendig service! Aldrig oplevet så inkompetente ansatte før. Sætter aldrig mine ben i den afdeling igen
Kommentér din oplevelse med eller besøg på Nordea Aarhus Nord Afdeling